Uutinen | 2011-09-02 | 12:00 PM

Vuoden Reiluinta kaukolämpöä Vattenfall Lämmöltä

Reilu kaukolämpö -raati palkitsi Vuoden Reilu kaukolämpö -yrityksenä Vattenfall Lämpö Oy:n. Raadin mukaan Vattenfall Lämpö on viime vuosien aikana kehittänyt asiakaslähtöisesti omaa toimintaansa. Reilu kaukolämpö -seurannan perusteella yritys suhtautuu vakavasti asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden kehittämiseen ja siitä raportoimiseen.

Raadin puheenjohtaja, tutkimusjohtaja Mauri Marttila Kiinteistöliitosta sanoi raadin nähneen positiivisena, että Vattenfall Lämpö viestii asiakkailleen panostuksistaan ympäristömyönteiseen kaukolämmön tuotantoon sekä antaa asiakkailleen mahdollisuuden valita käyttöönsä CO2-neutraalia lämpöä.

Kiittäessään huomionosoituksesta Vattenfall Lämmön toimitusjohtaja Markus Alholm kertoi, että kiitos palkinnosta kuuluu kaikille yrityksen työntekijöille.

– Olemme erittäin ylpeitä ja iloisia palkinnosta. Olemme jo vuosien ajan panostaneet asiakaslähtöiseen ja ympäristömyönteiseen toimintaan, jonka saavuttamisessa ja säilyttämisessä kaikilla arvoketjumme osilla on yhtä tärkeä rooli. Palkinto osoittaa, että pitkäjänteistä työtämme arvostetaan myös yhtiön ulkopuolella. Lisäksi Alholm muistutti kaukolämpöpäivien osallistujia kaikkein tärkeimmästä: Ilman asiakkaita meitä ei olisi!

Reilu kaukolämpö -laatumerkkijärjestelmä
Reilu kaukolämpö -laatumerkki on tae siitä, että yrityksen toiminta on avointa, reilua, kehityshakuista ja tiedottavaa. Reiluun kaukolämpöön pääsevät tietyt laatuvaatimukset täyttävä kaukolämpöyritys. Laatumerkin myöntää raati, jossa edustettuina ovat asiakastahot: asuintalot, liikerakennukset ja kuluttajat sekä edustajat kaukolämpöyrityksistä ja Energiateollisuus ry:stä.   Raati arvioi yritysten kehittymistä joka toinen vuosi järjestettävällä seurannalla. Seurannan perusteella raati palkitsee eniten toimintaansa kehittäneen yrityksen.

Lähde: Energiateollisuus ry:n lehdistötiedote 02.09.2011